Helsingborg Östra IF

Samling:17:30, Vedby IP A-plan
TRE POÄNG MOT VEDBY/RÖNNE
2023-05-03 21:50
Härlig debut av Isak Henriksson i målet.

Det blev att packa ned tre poäng i matchväskan och bege sig hem till Påarp efter kvällens seger mot Vedby/Rönne med 3-0.

Hbg Östra startade med debutanten Isak Henriksson 18 år i målet, och vilken match han gjorde.

Dessutom dök åldermannen Joachim Eriksson upp, redo för match och även från start, Jocke tackade för förtroendet och gjorde både 1-0 och 2-0, till mångas förvåning kanske, men själv vet han var målet står.

Med några minuter kvar av första halvlek är det en annan återvändare, Kim Sörensen, som gör 3-0 för Östra.

Calvin Dahlgren hinner även träffa ribban innan paussignalen ljuder.

Inte ett helt rättvist halvtidsresultat, men det är ju målen som räknas.

Den andra halvleken blir lite lugnare även om Isak i målet får göra några fina räddningar.

Dagens glada trio som vi lyfter lite extra på hatten för är Isak i målet, Jocke E med sina 2 mål och mittfältseleganten Benjamin Lilja.

Väl mött!

Våra sponsorer